November 20, 2007

星想


才從外面回來﹐又過了睡覺時間﹐家里静悄悄的。我轻轻的开门,
转过身关门时,发现天上的星星很亮。
我望着天上的星星﹐好像想起了什麼﹐可是腦裡卻又一片空白。。。
可能是一種感覺﹐我不會形容。。。

你知道的囉﹐我會用的詞真的不多。。。雖然我當時有說過我要當作家。。。
後來你也知道啦﹐一個滿腔詩情畫意的作家只做了一份工廠工。。
心裡面的那一團火﹐都滅的七七八八。。
可以為什麼而燃燒呢。。嗯。。實在想不到。。

如果我可以吸烟,我现在会点燃一根烟。
因为我现在正感覺到一點點無奈和悲傷。

上班﹐看車﹐看紅青燈﹐看文件﹐看電腦﹐看別人的嘴面,口是心非﹐
幾討厭都說好。。。为了生活。
可以说是把自己的靈魂賣了。。來換花理花錄的鈔票
像我醬的人大把。。一切都不一樣了。。
而我是那个接受不到改變的人,最差勁。

唯有天上的星星還是那麼漂亮。。
每次看,好像身邊的人事物都会停頓下來
这能讓我的心回到零,那是最初的我。。
我回想起一些。。。。什麼的。。。。
。。想起以前。。小的時候。。那一个心旷神怡的下午。。。。

五六歲時的一個下午﹐吹着微风。
媽媽在收衣服﹐而我蹲在她脚边,玩着不知什么。
突然,她說了句“今天天氣不錯。”
我抬頭一看。看見隨風飄揚的衣服﹐和藍天白雲。。。
忘了告訴你﹐我也喜歡風﹐當我在樹下看天空時。。不但可以乘涼﹐還可以捕抓到太陽的光線。。。

當然我也喜歡錄油油的草地﹐六年級時﹐和同學們在個大草場上踢汽水罐。。我的記憶裡那個草地是沒有盡頭的。。
花朵﹐我第一次種的花是喇叭花﹐紫色的。。
還有舊家門前的那條小河﹐你以為我老作啊﹖是真的。
那條河﹐流水聲古陸古陸﹐我們建築古堡﹐抓卡必于。。哪會忘記。。
日子是滿足和懶洋洋的。。小小世界却美妙

我看日本的北海道會適合我﹐那裡有藍天﹐白雲﹐風﹐星星。大自然和。。龍貓。。哈哈。。我也喜歡童話。。

當我賺夠了鈔票﹐我要把我的靈魂屬回來。。
從新做我的小卡片﹐畫畫。。
那时我会有个美麗新世界
會回來嗎﹖還是。。。。以後都不會回來了﹖

13 comments:

  1. our primary school got 草场么??

    ReplyDelete
  2. yalor..got big parking place only wor..

    ReplyDelete
  3. i can never write such a subjective kind of essay ..haha ..took me sometime to finish tim ..u noe la ..my chinese very good ge ma .. now i wonder whether i can write an essay fully in chinese ...the field u meant, was it the field at our neighbour Tamil school field ?? who played with u that time ?

    ReplyDelete
  4. bunny..that time stil some papan houses there when we study primary school right?not yet a field..
    maybe yes mayb not..i dun remember..

    ReplyDelete
  5. oo.. yalo.. i wonder was she study in different primary school.. hahaha.. but got one car park in front of the classrooms la.. then got one small grass field next to the car park, with few trees only.. just next to the swimming pool..

    Anyway, this is a really good article ler, make me recall back my childhood also, so sweet..see I'm always your #1 fans..

    ReplyDelete
  6. how come i dunno you hav blog ger?
    i think the big green field might be ur imagination. kekeke..

    ReplyDelete
  7. ur title is very 诗情画意. at first, i tot this is a copy n paste article. hehe... i realised tis is write by u after i read a few paragraph.
    keep it up. u r really talented in writing ger ler. ;D

    ReplyDelete
  8. I wonder whether set kian checked her comment ?? no reply geh ? since so many plp commented...

    ReplyDelete
  9. walau... still havnt hav reply from set kian yet... phew... -.-'''

    ReplyDelete
  10. 可以说是把自己的靈魂賣了。。來換花理花錄的鈔票.我賺夠了鈔票﹐我要把我的靈魂屬回來
    hey i like this!

    ReplyDelete
  11. Sigh~~ everytime I come here I will check whether dhf reply already or not.. everytime also disappointed geh..

    ReplyDelete
  12. yaloh.. me too...
    *sad and dissappointed*
    i wondering she read or not.

    ReplyDelete
  13. i already told her liao!!but she seems like very busy!depends on destiny!!!

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.